De gamla bryggerifastigheterna i Ulvsunda där Pripps en gång huserat ägs sedan 2004 av S:t Erik Markutveckling (en del av Stockholms stad), som nu är redo att utveckla platsen som under senare år hyrts ut till aktörer inom varierande områden.

Fastigheten ska fyllas med nytt liv och innehåll – ett nytt idrottscenter etableras och det satsas på utemiljöerna med bättre trafikflöden, nya gång- och cykelvägar längs Bällstavikens strand, en park med mera. Kultur och upplevelser kommer att utgöra en stor del av Bryggeriets framtida innehåll, men även fortsatt handel och kontor.

Uppdraget var att sätta platsen på kartan och arbetet har utvecklats tillsammans med Property Passion. Jag har deltagit i arbetet hela vägen från namnprocessen som landade i just ”Bryggeriet” (med tillägget ’i Bromma’ för att initialt förtydliga platsens läge), via varumärkesstrategi och positionering, samt ansvarat för utveckling av den visuella identiteten.

Själva logotypen är klossig liksom byggnaderna, men med en inbyggd rörelse; något som studsas, passas, kastas. Den enfärgade logotypen kompletteras med en vibrerande färgpalett och punkterna återkommer i mönsterbilder på flera sätt – i ett tonat raster, som imiterar en framåtriktad rörelse, samt i en abstrakt/figurativ mönsterbild där symboler från både platsens historia, referenser från sport- och nöjesvärlden liksom det vattennära läget kan urskiljas.

I slutet av september 2024 togs det officiella spadtaget till att omvandla platsen, och 2026 ska den nya spektakulära idrottsarenan invigas. Men redan idag kan man besöka Bryggeriet och ta del av ett utbud som ökar med tiden. Besök https://bryggerietibromma.se/

< TILLBAKA


Drömmar, kämparglöd och engagemang

I samarbete med Property Passion

Previous
Previous

Workation Group

Next
Next

Godisfabriken